sobota, 6 lipca 2013

Jak zrobić napis "HELLO" w GIMPIE?

Taka drobna instrukcja dla was. Instrukcja na banerki. :D Ja wolę je robić w Photoshopie, ale dla was robię wyjątek :D

Zapraszam na dół
 |
 |
 |
\ /



1.Otwieramy naszego GIMPA :D

2.Klikamy Plik-->Nowy. Ustawiamy sobie wielkość 500x250. Klikamy Zaawansowane opcje, potem wypełnienie i przezroczysta. Klikamy OK.



3.Otwieramy sobie teraz pod nasz baner kwiatki, kropki, wzorki itp. Możecie wybrać coś z tych:

Kwiaty Kwiaty Wzorek Wzorek Wzorek

Otwieramy je klikając PLIK-->Otwórz

4.Teraz klikamy Edycja-->Skopiuj. Przechodzimy teraz tam gdzie mamy pustą ramkę i klikamy Edycja--->Wklej. Możemy przesuwać nasz wzorek za pomocą suwaka, który znajduje się na pasku narzędzi.


5.Teraz musimy poszukać sobie jakiś png'sów. Możecie je znaleźć je tu na blogu, w googlach i na DeviantArcie. Otwieramy pngs. Kopiujemy go tak przenosimy go tak samo jak wzorek lub kwiaty i go ustawiamy.

6.Klikamy plik-->Utwórz-->Logo--->I wybieramy jakie chcemy (ja polecam proste I lub II).

7.Teraz ustawiamy sobie wszystko w tym okienku.


1.Tu wpisujemy tekst, który ma być na banerze.
2.Tu ustawiamy rozmiar czcionki (ja zwykle i tak zostawiam 100px)
3.Tu wybieramy czcionkę.
4.Tu wybieramy kolor tekstuu.

Klikamy OK.

8.Teraz wyszedł nam napis na białym tle. Musimy to tło usunąć :D


9.Szukamy okienka z warstwami. Jeżeli go nie mamy klikamy ctrl+l. Usuwamy teraz warstwę BACKGROUND klikając prawym przyciskiem na nią wybieramy opcję usuń warstwę.


10.Teraz klikamy prawym przyciskiem na warstwę, która u mnie nazywa się hello i wybieramy POŁĄCZ WIDOCZNE WARSTWY. Teraz powinno wyświetlić się nam okienko i zaznaczamy to co ja mam zaznaczone i klikamy Łączenie.


11.Teraz kopiujemy nasz napis klikając Plik-->Skopiuj. Wklejamy go tam gdzie wkleiliśmy png'sa i wzorek.

12.Klikamy Plik--->Wyeksportuj. Tam gdzie zaznaczyłam kółkiem musimy mieć png, jeżeli pisze nam coś innego, kasujemy to i wpisujemy png. Klikamy WYEKSPORTUJ.


GOTOWE!

Mój efekt:

Pochwalcie się waszymi efektami :D

3 komentarze :

  1. Dobra udało się za niedługo dodam takie ♥

    OdpowiedzUsuń
  2. A jak zmniejszyć pinsa w gimpie jak robię baner? tzn. jak już go wkleję to jak mogę go pomniejszyć?

    OdpowiedzUsuń
  3. A ,dobra już wiem.

    OdpowiedzUsuń